研究者情報
個人情報
個人情報
学位
研究分野
研究内容のキーワード
大学(教育機関)以外で専門を活かした業務に従事していた経験(主なもの10件以内)
教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
作成した教科書、教材
職務上の能力に関する事項
資格、免許
研究業績等に関する事項
著書
学術論文
MISC
その他の研究業績等に関する事項
基本情報
氏名
アンドリュー ジェームズ バーンズ
氏名(カナ)
アンドリュー ジェームズ バーンズ
氏名(英語)
Andrew James BARNES
所属
大学 国際
職名
専任講師
researchmap研究者コード
researchmap機関
個人情報
個人情報
共立女子大学 国際学部 国際学科 専任講師
学位
 
研究分野
Second Language Writing Education
研究内容のキーワード
Written Corrective Feedback; Computer Assisted Language Learning; Learner Engagement; Teacher Workload
大学(教育機関)以外で専門を活かした業務に従事していた経験(主なもの10件以内)
 
教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
 
作成した教科書、教材
Timed-Writing Digital Workbook.
Students track written corrective feedback from their assignments using an online spreadsheet. The first tab contains listed error codes with corresponding explanations. The spreadsheets also allow every error code to be supported with links to further grammar resources. The second tab consists of a digital tally sheet. Students record the number of errors they make by type per assignment. As the weeks progress the tally sheets keep a rolling total of their errors and dynamic colour coding highlights their specific grammar issues. The data is pulled into a master sheet, allowing me to better recognize individual learner and class needs.
職務上の能力に関する事項
資格、免許
 
研究業績等に関する事項
著書
 
学術論文
2024/09 単著 A Google Sheets-based approach to Dynamic Written Corrective Feedback: Learning outcomes and teacher time.
2023/07 単著 Teacher written corrective feedback outside of class time: (in)effectiveness and task engagement
MISC
 
その他の研究業績等に関する事項
2024/09 単著 A Google Sheets based approach to Dynamic Written Corrective Feedback: Learning outcomes and teacher time.
2023/04 単著 Written Corrective Feedback: Teacher time, wellbeing, and burnout.
2022/08 単著 Dynamic written corrective e-feedback: Student engagement and perspectives on digitized tasks.
2021/06 単著 Written Corrective Feedback in digital environments: application and research
2019/06 単著 Written corrective e-feedback: Learning outcomes and student study habits