研究者情報
個人情報
個人情報
学位
研究分野
研究内容のキーワード
大学(教育機関)以外で専門を活かした業務に従事していた経験(主なもの10件以内)
教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
作成した教科書、教材
職務上の能力に関する事項
資格、免許
研究業績等に関する事項
著書
学術論文
MISC
その他の研究業績等に関する事項
基本情報
氏名
ブラッドリー アーウィン
氏名(カナ)
ブラッドリー アーウィン
氏名(英語)
Bradley Irwin
所属
大学 文芸
職名
准教授
researchmap研究者コード
researchmap機関
個人情報
個人情報
共立女子大学 文芸学部 文芸学科 准教授
学位
第二言語教育学修士 2012/07 取得
研究分野
英語学
研究内容のキーワード
コンピューター支援言語学習、 テクノロジーを介したフィードバック
大学(教育機関)以外で専門を活かした業務に従事していた経験(主なもの10件以内)
 
教育上の能力に関する事項
教育方法の実践例
自分で作成したデジタルリテラシーと語学学習のPB L教材を用い、学生の批判的思考およびSpeaklng力を上げる授業を実施した。研究専門はコンピューター支援言語学習であるため、テクノロジーを授業に取り入れています。
作成した教科書、教材
言語能力を向上させるソフトウェアプログラムの使用方法を学生が理解できるように、ビデオチュートリアルを作成しました。また、SDGsに関する内容のアカデミックライティングの教材も執筆しています。
職務上の能力に関する事項
資格、免許
Google教育者証明書 - Level 1
Google教育者証明書 - Level 2
TESOL免許(トロントオックスフォードセミナー)
研究業績等に関する事項
著書
2022/12 共著 Strategies to Build a Community of Learners in Online Classes
2020/12 共著 Constructlng dlgltai 'Choose Your Own Adventure' Gamebooks to Enhance Creative Writing and Collaboration Skills
2020/06 共著 Collaborative Mobile Assisted Digital Storytelling Projects: Practical Considerations for Successful Classroom Implementation
2019/12 共著 Creating Collaborative Digital Stories to Promote Community Awareness
2019/12 共著 Exploring Student Collaboration Strategies Through Digital Storytelling Films Created With Mobile Devices
学術論文
2024/03 単著 Exploring Generative AI Tools for English Language Learning: Student Adoption and Perceptions
2022/08 単著 Using screencasts to create personalized formative feedback in academic writing courses.
2022/02 共著 Designing an In-house Online Engilsh Placement Test - Implementation and Results
2021/02 単著 Emergency Remote Teaching ー Students' Expectations and Perceptions of Online Classes
2019/04 単著 Enhancing Peer Feedback Practices Through Screencasts in Blended Academic Writing Courses
全て表示する(8件)
2019/02 単著 Mobile Assisted Project-based Language Learning: Practical Considerations and Learning Outcomes
2018/11 単著 The Usage-based Study of Language Learning and Multilingualism
2018/01 単著 Written Corrective Feedback:Student Preferences and Teacher Feedback Practices
表示を折りたたむ
MISC
 
その他の研究業績等に関する事項
2023/11 単著 Introducing Sustainable Development Goals to Your Students
2023/06 単著 Digital storytelling in analog classrooms: utilizing smartphones to create informative and engaging digital stories
2022/08 単著 Strategies to build a community of learners in online classes
2022/07 単著 Using screencasts to create personalized formative feedback in academic writing course
2022/06 単著 Exploring the role of interactive fiction creation on writing motivation
全て表示する(21件)
2021/11 単著 Feedback strategies that enhance social presence in online
2021/08 単著 Effects of a multimodal approach to feedback on essay
2021/06 単著 Enhancing formative feedback in online academic writing classes using personalized screencasts
2021/06 単著 Improving writing motivation through collaborative gamebook creation
2021/05 共著 Creating and implementing an online placement test
2020/11 単著 Enhancing collaboration with digital gamebooks using Google Slides
2020/08 単著 Constructing digital choose your own adventure gamebooks to enhance creative writing and collaboration skills
2020/06 単著 Using Google Slides to create collaborative choose your own adventure stories
2019/11 単著 Creating digital stories using mobile devices
2019/08 単著 Creating collaborative digital stories to promote community
2019/06 単著 Enhancing community awareness and collaboration through digital storytelling created with a single mobile device
2019/05 単著 Mobile Digital Stories and Community Awareness
2018/06 単著 Building a community of writers: Improving peer feedback through collaboration in blended academic writing courses
2018/06 単著 Increasing student investment in critical thinking - Developing a critical mindset
2018/06 単著 Rethinking Critical Thinking in L2 Contexts
2017/09 単著 Using Content Based Language Learning to Promote Critical Thinking
表示を折りたたむ